הסכנה בתפיסת אצבעות בדלת

דלת שנטרקת בסערה אם על ידי הרוח או על ידי אדם, עלולה ליצור נזק גופני משמעותי ביותר לאדם אחר או לילד אשר כף ידו הייתה על הדלת בעת הטריקה.

ההשלכות של טריקת דלתות

קרו בעבר אסונות רבים כשמישהו טרק את הדלת בעוצמה ולא ידע שמאחוריו עומד ילד שהניח את ידו על הדלת. לצערנו, חלק גדול מהמקרים הללו נגמרים בשטפי דם ובמכות יבשות אך גם יש כאלו המסתיימים באסון שבו נקטעות אצבעותיו של הילד.

מדובר במקרים חמורים מאד שבהם יש להגיע תוך פרק זמן קצר לבית החולים עם האצבעות בתוך קרח כדי לאפשר לרופאים לעשות מאמץ ולתפור את האצבעות למקומן.

מניעת טריקת דלתות

לאור ההשלכות החמורות של טריקת הדלתות, מתקינים בבתים ובמוסדות ציבור כמו בתי ספר ובתי חולים מנגנונים כמו מאחז יד ומגבילי סגירה לדלת שימנעו את הסגירה המלאה של הדלתות וכך הם מונעים את האסונות הללו.

קיימים כמה אמצעים כמו פרופיל המותקן בחלק הצידי של הדלת אשר אינו מאפשר נעילה מלאה של הדלת. פרופיל זה עטוף ביריעת PVC בגוון של הדלת. הימצאותו מול המשקוף יוצרת עצירה טרם הטריקה וכך לא מגיעים למצבים מסוכנים.

הפרופיל מתאים גם לדלתות פלדה כמו דלתות הכניסה בבתים וגם עבור דלתות הבטון המיוחדות המותקנות בחדרי ממ"ד.

אפשרויות נוספות הן התקנת אביזרים מצויינים כמו תפס דלת מגנטי המחובר לדלת, תפס דלת ידני אשר מוצמד לחלק העליון של הדלת וכך הדלת אף פעם לא מסוגלת להיסגר באופן מלא.

קיים גם גלגל האטה אשר סוגר את הדלת באיטיות רבה וכך מונע את הטריקה החזקה, מעצור קדמי הממוקם בחלק הקידמי של הדלת ועוצר את התנועתיות המהירה ובולם דלת שדואג שהדלת תישאר במקומה במרחק ממקום סגירתה.

מחזיר שמן על סוגיו השונים המותקן בדלת, מאפשר גם הוא מנגנון סגירה איטי שמונע אסון כמו קטיעת אצבעות היד.

התקנת אביזרים למניעת הטריקה

כדי למנוע את האסון הבא, ההמלצה היא להתקין בדלת מגיני אצבעות אות הפרופיל מונע הטריקה או לחילופין אחד מהאביזרים האחרים כדי להיות בראש שקט בכל מקום.

Blogging Uncategorized אירועים בית וגינה בריאות הורות טיולים לזוגות לימודים מטבחים צימרים קייטרינג רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה שונה שטיחים בעבודת יד משטיחים רגילים?
למה בכלל להכניס שטיח לבית? לשטיחים בבית יש יתרונות רבים. המראה הייחודי שניתן לקבל משטיח מוסיף רבות...
קרא עוד »
מרץ 31, 2021
מה זה המילה אוטומציה
תחום האוטומציה מביא לידי ביטוי את האחריות של תפקיד בודק התוכנה, כאשר במסגרת התפקיד הוא צריך לבדוק...
קרא עוד »
אוג 18, 2021
למה משמש דולב פלסטיק
לאחרונה נכנסתם לעבוד בתחום הלוגיסטיקה או החקלאות? אם כך, אתם בוודאי מתעניינים בכל אותם כלים וציוד...
קרא עוד »
אפר 30, 2022