לוכד נחשים בהיתר – רשות הטבע והגנים

המאמר באדיבות Snaker

איש אינו מצפה לקבלת השירות הבא: לוכד נחשים. אך בעוד הצורך בקבלת השירות עשוי לבוא בהפתעה גמורה, הרי שברשות הטבע והגנים יש מי שחשבו עליו היטב, והרבה הרבה קודם. אחרי הכל, יש בארץ כמה מינים שונים של נחשים, בהם ארסיים ובהם נחשים שאינם ארסיים כלל, וכן ישנה חשיבות עליונה לדעת כיצד בדיוק להתנהל במקרה שמצאתם נחש בסביבה הביתי שלכם. אז מה חשוב לדעת על לוכדי נחשים, ומה אסור בשום פנים ואופן לעשות? 

לא לגעת בנחש

לא משנה אם נתקלתם בנחש לאחר הכשה חלילה, או שאתם מעוניינים להרחיק נחש שמצאתם אצלכם בבית או בסביבתו, חשוב מאד שאסור לגעת או להתקרב אליו בשום פנים ואופן. מעבר לעובדה שהנחש עשוי להיות ארסי (ובהקשר זה אי אפשר לסמוך על האזרח הפשוט שלא עבר הסמכה בתחום, כי הוא אכן יידע לזהות את המין הנכון), ברובם ככולם של מהמקרים מדובר גם בחיות בר שאסור להרוג. לכן ממש כמו במקרים אחרים של מציאת חיית בר באזורים מיושבים, יש לדווח על כך לרשות הטבע והגנים בכדי שהם יטפלו במצב מכאן והלאה. 

האם פקחי הרשות מגיעים לקחת את הנחש?

הבדל אחד ומשמעותי קיים בין לכידת נחש על ידי הרשות ובין לכידתה של כל חיית בר אחרת, והוא העובדה שנחשים הם נפוצים (ומסוכנים) לרוב יותר מהחיות האחרות, ולכן במקרה של מציאת נחש יש לקרוא לא לפקחי הרשות עצמם, אלא לבעל מקצוע ייחודי הנקרא לוכד נחשים בהיתר רשות הטבע והגנים. 

מה עושה לוכד נחשים בהיתר?

על פי רוב, לוכד נחשים המגיע למקום בו דיווחתם על הנחש יתפוס אותו בזהירות ובשיטה המתאימה לנחש ולמצב, יכניס אותו למעין כלוב ייעודי לכך, ולבסוף ישחרר את הנחש בשמורת טבע. עם זאת, חשוב לדעת כי את ההסכמה ללכידת נחשים ניתן לקבל בכמה מקומות שונים, אך את ההסמכה הסופית המאושרת בארץ על פי חוק, ניתן לקבל רק על ידי רשות הטבע והגנים – ולכן אם אתם נזקקים לשירותיו של לוכד נחשים, הקפידו לעשות זאת רק אם יש ברשותו היתר מהרשות, כפי שמפורט באתר הרשמי שלה.

אולי יעניין אותך גם לכידת נחשים בגבעתיים

Blogging Uncategorized אירועים בית וגינה בריאות הורות טיולים לזוגות לימודים מטבחים צימרים קייטרינג רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סידורים שחובה בבית
הסידור, סידור תפילה יהודי, תופס מקום מיוחד בליבם ובבתיהם של אנשים רבים. ספרי קודש אלה מכילים אוסף של...
קרא עוד »
אוק 07, 2023
מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים אנגלית?
המאמר באדיבות https://www.limudnaim.co.il כולנו יודעים שאנגלית היא שפה חשובה מאוד. מדובר על שפה אוניברסלית...
קרא עוד »
יול 13, 2021
נעליים לכלבים
כשמדובר בטיפול בחברינו הפרוותיים, בריאותם ורווחתם הם בעלי חשיבות עליונה. אנו עושים מאמצים רבים כדי...
קרא עוד »
יונ 12, 2023