מחיר למשתכן – הדברים שלא מספרים לכם

פרויקט מחיר למשתכן נועד לענות על הצורך המשמעותי שקיים בישראל בתחום הדיור, ולאפשר לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור לרכוש לעצמם דירה במחיר נמוך ממחירי השוק. זה לא סוד שמחירי הדירות בארץ גבוהים מאוד, יש שיקראו לתופעה בועת נדל"ן, ויש מי שירים ידיים ויוותר על החלום שלו לרכוש דירה משלו. אבל רבים אחרים בוחרים להשתתף בהגרלות של מחיר למשתכן. והם מקווים שבאמצעות התכנית הזו הם יצליחו לרכוש סוף סוף בית משלהם.

מה שחשוב לדעת

ההשתתפות בהגרלות של מחיר למשתכן מתבצעת באמצעות מספר פעולות שיש לבצע אותן בהתאם לכללים של הפרויקט. במהלך ההגרלות יש סיכויים רבים לזכות בדירה במחיר למשתכן. מה שיאפשר לזוכים לרכוש דירה במחיר נמוך משמעותית ממחירי השוק החופשי. משפחות רבות שהשתתפו בתכנית וזכו בה נהנו מרכישה אפשרית וזולה יותר של דירה מתאימה עבורם. הם הצליחו להגיע לדירה משלהם בתנאי מימון נוחים ומשתלמים מאוד.

מה שאנחנו לא יודעים

אמנם תכנית מחיר למשתכן נועדה לאפשר לרבים מאתנו לרכוש דירה גם בלי הון עצמי בסכום מספק בתחום הדירות בשוק החופשי. אבל לא תמיד זה באמת משתלם, ולא פעם מתברר כי לקוחות רכשו דירה והכניסו את עצמם להתחייבויות גדולות מאד ללא כל הצדקה. לדוגמה, בני זוג שזכו בדירה גדולה, בעוד מדובר על זוג שזקוק בשלב זה לדירה קטנה. הם ישלמו על הדירה מחיר נמוך לפי המטרים שהדירה כוללת בתוכה. אבל בסופו של דבר הם מוצאים את עצמם משלמים מחיר גבוה למדי על הדירה. סכומים שהם לא מוציאים בקלות מהארנק, אלא סכומים שהם משלמים עליהם ריביות יקרות. וזה אומר שלא תמיד הזכייה אכן מצליחה להוזיל לנו את העלויות באופן מקסימלי.

כמות הדירות בהשוואה למספר המשתתפים בהגרלות

אמנם יש פרויקטים לא מעטים של התכנית. אבל כיום בישראל יש מספר רב של משפחות ובני זוג שמוגדרים כמחוסרי דיור. וזה אומר שהקומץ לא משביע את הארי. ולא כל המעוניין יוכל להצליח לרכוש את הדירה הרצויה לו לפי הפרמטרים האישיים שלו בעניין הדירה אותה הוא מעוניין לרכוש.

למידע בנושא תנאי התשלום של המחיר למשתכן

Blogging Uncategorized אירועים בית וגינה בריאות הורות טיולים לזוגות לימודים מטבחים צימרים קייטרינג רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סידור פרחים לשולחן ערב פסח
פסח הוא חג יהודי הנחגג מדי שנה ב-14 בניסן. ביום זה חוגגים היהודים את שחרורם מעבדות במצרים. חגיגת הפסח...
קרא עוד »
מרץ 20, 2023
החורף הפתיע אתכם? כך תטפלו בהצפות
אין ספק שלא תמיד כולנו מתכוננים לחורף כמו שצריך. אנחנו יודעים מתי הוא אמור להגיע וברור לנו שבשלב...
קרא עוד »
מרץ 27, 2022
יתרונות של שייק אבקת חלבון
שייק חלבון הוא דרך מצוינת להכניס קצת חלבון נוסף לתזונה שלך. הם קלים להכנה וניתן לערבב אותם עם מגוון...
קרא עוד »
יונ 18, 2023